Adatkérést kaptam

Versenyfelügyeleti eljárásban a GVH adatszolgáltatás-kérésére kötelező válaszolni, még akkor is, ha az más vállalkozás jogsértő magatartásával kapcsolatos!

Ellenkező esetben eljárási bírság szabható ki, amelynek maximális értéke elérheti a nettó árbevétel 1%-át.

Kérdése merült fel, határidő hosszabbítást szeretne? Vegye fel a GVH-val a kapcsolatot a végzésben megadott elérhetőségeken a határidő lejárta előtt!

A GVH a versenyfelügyeleti eljáráson túl egyéb eljárások részeként (pl. panaszokkal, bejelentésekkel összefüggő eljárások, piacelemzések, ágazati vizsgálatok) is megkereshet cégeket ilyen esetben a válaszadás önkéntes. A megkeresés tárgya mindig kitűnik a GVH által küldött iratból, a GVH kérdéseket tehet fel saját cégével kapcsolatban vagy más piaci szereplőre vonatkozóan. Érdemes ezekben az egyéb eljárásokban is együttműködni a GVH-val, mert elkerülhető lehet a GVH versenyfelügyeleti eljárása amennyiben a panaszos vagy bejelentéses eljárásban sikerült tisztázni, hogy a magatartás kapcsán nem állnak fenn a versenyfelügyeleti eljárás megindításának feltételei.

A GVH antitröszt (kartell, versenyt korlátozó megállapodások, és erőfölénnyel való visszaélés), fúziós valamint fogyasztóvédelmi jogsértés gyanúja miatt indíthat eljárást. Eljárásindításra akkor kerül sor, ha jogsértés valószínűsíthető, antitröszt ügyekben a GVH az eljárásindításkor azt is vizsgálja, hogy a közérdek védelme indokolttá teszi-e az eljárás megindítását. A Hivatal jogsértést állapíthat meg és bírságot szabhat ki, valamint eltilthatja a vállalkozásokat a jogsértő magatartás folytatásától.